Utan Cafe, Salak Tinggi

Salam 8.8.2020 guys!

Diam tak diam dah 6 bulan kita 'diserang' virus yang belum ada vaksin! Semoga dipermudahkan urusan para saintis untuk cari solution dan vaksin! Aku nak fly luar ni! Huhuhuhu! Itu yang utama! ;p

Sebelum tu, meh kita jalan-jalan mencekik serata Malaysia eh? Ni je boleh sedikit sebanyak menjana balik pendapatan negara. Kita support setakat mana yang termampu, okeh? Apapun, jaga diri bebaik! Stay safe wherever u are!

Credit from blog Ben Ashaari

Utan Cafe Salak Tinggi, daerah Sepang ni, aku dah usha dari tahun lepas lagi waktu Shark balik Mesia. Kebetulan FR bawak aku lalu kat jalan ni, aku just usha dari tingkap kereta jela. Tak sangka after few moths baru terasa nak try makanan kat sini! Yang membuatkan aku terasa nak pegi ialah, sebab menu kat sini! Haa... meh usha!




This is a life parrot!







Then, dah penat cari mana nak lepak makan, letak beg je aku terus meninjau kat sekitar. sebelum masuk restoran, macam biasa la, checked suhu and scan barcode kat depan premis. Waktu kami sampai, tak ramai orang. Smooth je. Ngah lapar ni! Memang patut pun datang time betul-betul lapar!





Haaa... dah boleh agak tak apa yang aku ordered? Sebab tu aku nak ke sini! Kebetulan during PKPP aritu dah naik kat feed ig aku pasal cafe ni. So, aku recall balik kat mana aku pernah nampak? Rupanya bulan 11 2019 aku pernah lalu kat restoran ni. That's why kali ni la baru nak cuba!

Iced coffee tu memang sedap! That durian belanda too





Dah start kena guna 2 tangan! Haizzz!

Aku tapau sebab banyak sangat menu for 4 pax

Lepas amik order, aku dah mentioned untuk sambal udang and sotong Chiang Rai kami nak tapau! Mana larat nak habiskan banyak menu ni untuk 3 orang? Even ini untuk 4 pax dinner. Dah tau kami takkan habiskan, then nak bungkus je untuk 2 lauk ni. So, esoknya tak yah nak masak dah! Heheheh! Ohh... sotong Chiang Rai, aku lupa nak post sini sebab tak snap gambar. Memang puas hati sotong katak tu! Sedap!

Dah bayar, aku direct je cakap kat cashier, makanan semua sedap. Terus said alhamdulillah sambil pandang ke arah dapur, maybe the compliments dia nak sampaikan kat chef kot? 

Done tried king crab. Nak try ketam kelapa pulak. Tapi tak pernah orang tangkap jual kat restoran rasanya! Hahaha! Terpengaruh dengan Law of the Jungle by Byung Man le ni! Haizzz!

Comments

Popular Posts