Cove Aerobar at Discovery Park, Gamuda Cove

Hi guys! Korang okay tak tu? Sihat? Harap korang beroleh kebahagiaan selalu di samping yang tersayang! (^_^)Y Lepas balik dari Johor, kita kena manfaatkan cuti yang ada dengan merayap! Scene ni susah nak cari sebab aku pun dah start tak larat nak melangkah. Demi nak update blog yang dah lama tak ke sana ke mari, maka, let's jom!

Pernah dengar Gamuda Cove? Haa... kalau korang tinggal di lembah Klang, pretty sure pernah melalui highway ke Nilai atau ke Klang tu. Aku tak sure nama highway tu apa, tapi Gamuda Cove ni akan jadi trending bila taman tema air dah siap. Before that, jom kita try Cove Aerobar yang dah 2 tahun bertapak kat Malaysia. Cuma, aku je baru tau! Hahaks!








Ensure ketinggian melebihi 105 cm dan korang bukan pregnant lady else orang yang takut pada ketinggian! Aku rasa kaki aku cramp tiba-tiba waktu kat atas tadi! Maybe sebab tak bergerak sebab aku risau selipar aku jatuh ke bawah! Handphone aku, memang pegang kuat-kuat laaa.... Risau and seriau wehhhh! Aku rasa menyesal pulak naik even kat atas tu dalam 10 minit je!

Bayaran masuk, depends korang nak sekali makan atau RM25/ride. Tapi, tak berbaloi nak makan sebab nuggets, air n kind of titbits je. Bukan macam sky dining at KL tu naik crane. Haa.. itu sekali tukang masak kat atas tu, jadi berbaloi nak bayar mahal. 


Crew akan bagitau apa yang menarik kat Gamuda Cove ni. Kalau korang residents kat situ, korang boleh masuk taman tema air without any fees! Macam bukan resident, kena bayar la per entrance nanti. Oleh sebab slot aku dapat after sunset, agak frustrated di situ sebab aku nak snap sunset bukan sesaja aku mai sini nak tengok view rumah? Hahaha! Later la datang lagi with friends. 

Aku nak try Goosebumps Rope macam kat District 21 tu... Tapi takde geng! Not only that, they offers us Paya Indah Discovery Wetland jugak tau? Under Dengkil gabung dengan Putrajaya. Some kind of that la. Motormaniac ATV and Dirt Bike pun ada. Nanti korang datang la sendiri! Aku nak ride Aerobar jap!







Comments

Popular Posts