Tunamaya Beach & Spa Resort, Desaru, Johor

Dari utara kita ke selatan tanah air pulak eh? Transit Pengkalan Balak jap, then esoknya bungkus kain baju and terus ke Desaru! It's been a long time tak datang sini. Dan aku pun lama dah tak visit farm and hatchery untuk hal keje. Kalau tak, Mersing, Sedili was my part of life la visit customer kat kolam ikan dan udang! Rindu sebenarnya, but pandemik ni buat keje aku jadi kurang merayau out station. Nak merayap je sebenarnya. Hehehe! Sabai-sabai!

Okay, kita stay kat Tunamaya Beach & Spa Resort pulak ye tuan-puan sekalian. Tapi, aku tak happy sebab bangunan ni tak dijaga. Ohhh... aku sedekah gambar jela.. Tak seindah nama as few years ago yang wow for me bila out station dengan boss.

















Aku stayed sini sebab fikir kolam renang yang besar. Memang puas la aku berenang. Cuma, kat dasar kolam ada terasa pasir dan ranting kayu. Aaarr... tak jaga eh? So, sekali tu jela aku mandi kolam! Pastu aku bawak diri main ombak pulak. Cuma, tak secantik musim yang cun. Mendung je. Kecil hati guwe! Time ni la boleh rentas kan? Nak buat caner? Terima jela apa adanya! Sobs! 




Laut belah sini, sunrise ye tuan puan! Aku tak bangun awal pun, sunrise dah lama tak memunculkan diri dek kerana mendung berarak lalu. Layan jela laut dan langit yang cute-cute tanak show off mentari. Tapi, semalam, I met full moon with stunning bright! Magnificent! MasyaAllah!

Makan malam favourite ada kat sebelah hotel je. Restoran Nelayan! Sebelum ni, aku pernah reviewed past 3 years ago camtu. Tapi dari segi rasa masih sama. Layaaan!















Ikan soon hock tadi elok berenang-renang di akuarium, lalu kami ngap menjadi lauk malam ni. Paling sedap masak Hong Kong. So fresh! Sekor cecah RM135 dan ketam tu RM117. Total dinner kami dalam RM375. So, korang boleh bajet apa yang korang nak makan eh? Jangan membazir cam kami. Kenyang tahap dewa! Balik bilik, jamak jap terus lena! Tak sedar apa dah!

Esoknya, kami sarapan di hotel. Just tick makanan apa yang korang nak then bagi kat waiter je. Tak banyak pilihan pun. 




Comments

Popular Posts