Royale Chulan The Curve, Damansara

Hi guys! Sihat tak tu? Harap korang sihat walafiat selalu. Macam biasa, plan otak seminit lately memang tak dapat dibendung. Setiap minggu nak menginap kat hotel? Sakan! Adeeeh! Sementara harga bilik kat hotel belum melonjak naik, meh kita jalan-jalan!

Perlu diingatkan, Royale Chulan Damansara dan Royale Chulan The Curve ni hotel yang berbeza ye? Sama la dengan Royale Chulan KL dan Royale Chulan Bukit Bintang. Lokasi berdekatan tapi bangunan yang berlainan! adeh! Tersilap booking untuk Paklang and sefamilia! So, kami terpisah! Jarak pun takde la jauh sangat.. 100m berjalan kaki je dari Royale Chulan Damansara ke IPC or The Curve. Kami la heaven! Tayah jalan jejauh! Hehehe!







Nak add on breakfast, RM25/dewasa dan RM12.50/child. Agak murah, tapi makanan tak banyak. terserah anda. Sebelah hotel ada banyak kedai makan. Kalau korang belum mandi, just gosok gigi je udah! Jimat air! Depan hotel, IPC and jalan kaki sket dan jumpa IKEA Damansara. Tapi tujuan aku datang sini bukan sebab tu! Aku dah beli baju mandi baru! For sure la sebab nak berkubang! yearghhh! Here we go!




Open slot, 30minit sekali berendam, kapasiti 10 orang? Kami je ni? Lets swimming sampai lenguh! And yes, lenguh lengan aku! Cisss betul! After 40 minit main air, then ada family lain yang datang, so kami naik bagi orang lain pulak play the scene. Sebenarnya, aku dah lapar ni! Janji ngan SF and family dia petang ni je dinner sama. Tapi perut aku dah tak tahan! So, kami makan kat Gajah Mada after few minutes berlegar-legar kat The Curve apa nak makan.









Aku lupa nak snap nama kedai. Aku perasan depan tu tulis Gajah Mada. Sekali kat resit My Ghost Kitchen pulak? Pastu menu pelbagai. Maybe management dah berubah kot? So, malas nak buat spekulasi. Janji perut dah kenyang! Sementara tunggu SF and family sampai, kami jalan-jalan dulu. Then 6.30 petang, santap kat Dolly's Dim Sum pulak. Adeehh! Betul-betul kenyang ni. Plan balik bilik nak buat weekly closing, cet! IPC memanggil-manggil. So, kami sambung merayap sebelum aku dah betul penat. 

The more to explore! Tak sabar nak bangun esok!





Comments

Popular Posts