Lunch & Berbuka Puasa at Arte 66 Restaurant at Mont Kiara

Plan nak makan kat Arte 66 ni dah lama. Cuma partner in crime aku je tak tau kat mana aku nak bawak dia! Nasib kauhlaaaah! Hahahah! Proceed with the booking. kena bayar RM200 untuk deposit, nanti total makan, tolak je depo tu. Parking kat bawah untuk 2 jam, RM7. Patut la ramai yang park kat luar je! Cis! Aku pilih slot lunch dari 12 hingga 2 pm.
















Okay, meh aku share ngan korang harga untuk weekend, weekdays pulak. Harga berbeza! Macam kami, lunch set RM158/person, kalau nak add on minuman ke hape  boleh je.



















Overall, makanan memang sedap dan kami berpuas hati dengan rasa makanan kat sini. Nak kata overrated, for me berbaloi dengan ambiance dan presentation makanan Perancis. Dessert memang sedap. Terasa berbaloi pulak suap even perut dah kenyang! 
Plan berbuka puasa 2022 kali ni bersempena Nuzul Quran, kami pilih Arte 66 jugak. Aku updated the menu of Ramadan pulak eh? Oleh sebab kami sampai awal sejam setengah, terpaksa la killed the time dengan layan panorama dari scene petang sampai la ke berbuka! Huhuhu!






Sebelum keluar dari Semenyih tadi, hujan renyai mengiringi kami. Kami bernasib baik sebab KL tak jem! Phewww! Lepas Asar terus gerak, then sampai Arte ni jam 6 petang. Kalau korang nak tumpang solat, boleh ke Level 65, ada bilik khas disediakan untuk tujuan solat. 

Okay, now, let's check it out menu yang disediakan tu. Korang duduk diam-diam je kat tempat korang sebab Arte 66 ni berkonsepkan fine-dining. Cuma, tak sabar la nak tunggu derang served nasi! Huhuhu! Kids menu aku add on, so kena bayar harga lain la nanti. Kek dan fries tu sedap. Kuih pun sedap! Haizzz! Nafsu betul ni! 














Comments

Popular Posts