Wang Kelian Viewpoint, Perlis

Jam 6 pagi waktu tempatan (macam la aku berada di Thailand) huhuhu! Ita dah tunggu kami di lobi. Aku dah tanya dia semalam, janji Jepun atau janji Melayu! Ternyata, Ita ikut janji Jepun which was kami yang lewat turun lobi! Semua salah SN sebab dia siap lambat! Hahahaha!

SN dah siap ambik wudhuk sebelum keluar tadi sebab Ita cakap on our way nak solat Subuh. Dari Hotel Seri Malaysia ke Wang Kelian Viewpoint, dalam 35 minit tanpa jem ye kawan-kawan sekalian! Agak jauh la kan? Then, aku layan mata je nak terlelap sambil hati berzikir (nampak baik di situ) Wek! Aku hanya berbaju pyjama. Sempat gosok gigi gosok mata dan spray haruman je! 














What to expect? Kat area ni takde surau, tapi ada pondok yang membolehkan korang hampar surat khabar atau tikar untuk solat kat situ. Pandai la korang dah namapun musafir kan? Aku masih terpisat-pisat ni! Ingatkan kami yang terpaling awal, rupanya orang siap joging dah dari bawah tadi! Gigihnya awak! Korang nak pakai kasut? Silakan... tapi nak bergambar kat pelantar tu kena buka kasut. Mujur aku pakai selipar. Kena mendaki sket untuk naik ke puncak. Tak jauh pun... Nak sorong stroller pun boleh inikan pulak korang nak bawak diri je?








The view was stunning and MasyaAllah! Segala puji bagi Tuhan yang Menciptakan alam dan kehidupan! Mata aku dah terang seterangnya! Sunrise dah said hello today! Apa lagi? Let's snap u even u are far away from me! Kita tetap berkongsi matahari yang sama. Cuma momen je berbeza! Sempat sorang brother konvoi motor tegur tanya aku dari mana? Adakah sebab baju tidur membuatkan aku terlihat asing di bumi Malaysia? Hahahaha! Sembang lebih kurang and let's do the feeling back again layan nature.





Comments

Popular Posts