Dhiya Ikan Bakar & Seafood, Kuala Perlis & Warung Kak Gee, Bintong

Lepas memasing dibasahi hujan kat Empangan Timah Tasoh, then kami deal with 1 of our friend yang stay kat Arau. Dia cakap, bagitau je mana nak lepak, kang dia sampai. Plot kat restoran lain, makan kat restoran lain pulak. Takpe.. bersebelahan je! Heheheh! Let's try Dhiya Ikan Bakar & Seafood! Yang bestnya, aku nampak beberapa papan petai bergantungan kat hujung para. Dah pesan kat akak yang amik order, jangan buang kulit petai untuk udang masak sambal petai tu nanti! Akak tulis 'jangan buang kulit petai' tu besar-besar!  






SN tak sabar nak makan laksa Kuala Perlis. So aku order jela share bertiga. Rasanya tak best yang disangka. Memang failed selama kami ke utara dapat laksa yang kurang padu. Sabarlaaaah! Tunggu aku rajin, aku buatkan korang laksa versi anakMail. Huhuhu!







Oleh sebab aku bukan jenis yang haloba, so nasi putih tu aku makan dengan sambal udang petai yang aku order nak petai sekali kulit tu tadi. Kurang kick sebab tawar, tapi sebab petai punya pasal, aku setia je makan hidangan tu hingga melupakan yang lain! Huh! For me, kedai ni biasa ja. Kawan aku yang stay sini pun berpendapat yang sama. Selalu orang luar je makan kat sini orang local makan kat kedai biasa yang bukan tular. Total makan tadi, RM136.40.

Esok pagi, lepas mendaki ke Wang Kelian Viewpoint, kami makan di Warung Kak Gee. Hajat di hati kami, nak makan peknga kat Warung Tepi Sawah. Sekali lalu je dah terkedu tengok kenderaan yang parkir kiri dan kanan! Ramai umat! Oleh sebab dah sampai area Bintong (banyak giler tempat makan best for me) nampak warung Kak Gee ni. Macam menarik! Let's try!












Make this short, nasi lemak ni memang sedap! Terasa 'kampung'nya! Rezeki tak silap alamat! Mi goreng pun sedap! Minuman pun on point. Kalau laaaaah resipi ni ada kat tempat aku, for sure ramai yang beratur nak beli! Daripada nak diet tamau makan berlemak, terus diet ke lautan dalam! So, aku salahkan semua yang ada kat meja ni sebab 'paksa rela' aku makan habis! Huh! Total makan pagi untuk 5 orang, RM36.50!

Comments

Popular Posts