Restoran Top D'Gurun, Mi Udang Bawah Titi, Changlun

Dari kaki Gunung Jerai ke Restoran Top D'Gurun ni sekilometer je camtu. Tapi korang kena u-turn la tau? Melainkan dari exit highway korang memang akan nampak retsoran ni dulu kat tepi jalan. Daaaah! Tamau buang masa! Let's makan sotong!










Sementara tunggu SN beratur untuk sotong bakar, aku lepak kat tepi ni sambil melihat ragam manusia sebelum tibanya Ramadhan. Tiber! Dari tadi dok pikiaq, cukup ke tak ikan tenggiri goreng yang aku amik ni? Agak-agak SN & SA berebut dengan aku tak? Lebih kurang 20 minit berdiri kat tepi ni, baru SN setel pilih sotong. Kena add on RM3 kalau nak petai.




Gulai batang pinang memang best! Sotong pun sedap! Perghhhh! Kena pulak dengan ikan tenggiri goreng cicah ayaq asam baq ang! Padu! Total makanan kami, RM84.60 tak termasuk ikan tilapia dan udang galah tu. Aku saja snap tadi. Sotong sesaja RM41.60. Tak sabar nak repeat lagi kalau berkesempatan di lain kali! Pretty sure kena bawak MF sekali sebab gulai batang pisang memang dia suka! SY pun gemor juge. Next time eh?

Then, aku nak share kedai simple tepi jalan je ngan korang kat Changlun, Kedah. Dulu aku singgah sini sebab nak beli insurans nak masuk Thailand, sekarang hanya tinggal kenangan. Let's try Mi Udang bawah Titi, Changlun! Sebenarnya, bawah jejantas.


Memasing perut dah kenyang. Tapi bebuat lapar sebab nak cuba makanan kat sini yang kononnya sedap tak terhingga! Plus, aku nak met up junior waktu belajar dulu sebab dia keje kat UUM Sintok. 



Murah dah sedap! Tu ja nak habaq! Nak sambung sembang! Bai!

Comments

Popular Posts