Bukit Chabang, Padang Besar

Kalau korang ke negeri Perlis (yang sudah tak dikenali sebagai Indera Kayangan atau apa-apa Darul), boleh singgah ke Bukit Chabang! Aku followed google maps, so, cuak jugak permulaannya sebab jalan masuk ke kampung tu kecik je. Berselisih kereta memang gugup gak! Tapi takpe... sebab aku co-pilot, SA yang wajib fikir benda tu semua, aku okay je. Heheheh! 





Bayaran RM1 dikenakan untuk masuk ke kawasan persendirian ni. Kalau korang nak camping, boleh tanya pakcik yang jaga kawasan ni. Else, dia adalah tuan tanah kat situ. Aku pun tak sempat nak sembang sebab cuaca terik sangat ni! Adakah petanda petang ni akan hujan? 



















Settled Bukit Chabang, let's check in at Hotel Seri Malaysia. Hotel lain dah full! Adeeh! Nak patah balik ke Kangar 35 minit dari Bukit Chabang. Takkan nak melepak kat Empangan Timah Tasoh pulak jam 3 petang ni? Awal lagi! Aku nak chase sunset at Timah Tasoh by the way. So, kami sepakat check in hotel dulu, mandi and keluar before 6.30 pm. Gambar kat Hotel Seri Malaysia, aku sempat snap dalam bilik je sebab ni hotel lama. Condition hotel lama, faham-faham jela. Huhuhu!


Comments

Popular Posts