Sunway Hotel, Nasi Kandar Beratur 786, Jai Roti Canai Sempoi, Bandar Sunway

Panjang kan tajuk berita di atas? Inilah dinamakan rangkuman semua perkara yang kami lakukan dalam masa berbeza tapi hari yang sama! Kecuali sarapan kat Jai Roti Canai Sempoi tu je! esoknya baru kami makan kat situ. Sunway Hotel ni, selalunya akan diinap kalau aku ada visit farm area Northern else stay kat Aroma Hotel. Oleh sebab aku yang buat itinerary, maka aku bertanggungjawab nak tentukan segalanya. SN nampak hotel baru kat depan Hotel Sunway ni, mula la beliau sibuk nak hotel kayangan! walhal, nak tidur mandi solat je pun! Cit! 








Malam hari di Seberang Jaya, perut terasa lapar tapi light jela. Nafsu makan je ngada nak ajak menambah kalori! Hampeh! SN ajak g Sunway Carnival belakang hotel ni. Tapi aku dengan SA malas nak ke mall. Bosan aaahhh! Manade cuti-cuti g mall? Adeeh! So, lepas beli kudapan kat 7E (Awas! RM1 untuk plastik beg ye kawan-kawan di Pulau Pinang) kami ke Nasi Kandai Beratur 786 pulak. Nasi sepinggan share bertiga. Memang puas hati kalori bertambah sebab sedap!






Pasaipa aku tatau origin Nasi kandar beratur 786 ni dari kampung aku? Parbun is my hometown kot? Adeeeh! Nak malu sat! 

Esoknya, pepagi kami dah bersiap nak check out sebab perut memasing dah bernyanyi girang. Oleh sebab kat iti aku tak letak kat mana patut dituju, on the spot je cari port makan cara lokal. Let's try Jai Roti Canai Sempoi pulak! Tak jauh pun dari hotel. 3 minit je dah sampai! Roti canai memang sempoi. Minuman pun sedap. Tu je ulasan sempoi dari aku.








Comments

Popular Posts