Kunang-kunang Heritage Villa, Langkawi

Lepas singgah makan laksa ikan sekoq tadi, kami dah berkobar-kobar nak mandi pool di kawasan paya teratai! Tapi sebab perut dah gendut, maka plan nak mandi tergendala! Let's check in at Kunang-kunang Heritage Villa! Aku pilih Villa Kati as our 2 nights stays in Langkawi! Apa yang menarik selain keunikan rumah kayu ni? Jom tengok gambar!


























Kedatangan kami disambut oleh crew yang bertugas. RM100 dikenakan untuk deposit. Kalau outsider yang nak makan lunch kat sini, korang boleh call KKHV sendiri. Aku tak sure berapa harga per person atau per hidangan. Tapi makanan memang lazat! Yummeh! (Teringat nasi lemak and cucur udang depa!)



Kolam renang bermula dari jam 8 pagi ke 7 malam atas risiko sendiri. Kedalaman kolam ni tak boleh nak agak sebab makin korang ke tengah, kaki korang akan terus tenggelam ikut beban sendiri! Kolam tu pakai jenis kanvas je! Which is bukan bersimen! Aku dan Korn cuak jugak sebab tak boleh agak waktu nak berenang tadi. Pandai berenang, takpe! Huhuhu!















Suasana malam di KKHV ni agak hening untuk si penakut macam aku dengan Korn ni! Hahahah! Last night di Kunang-kunang, energy makin merudum. Nak keluar g massage pun malas! Naz memang dah surrender! Korn pulak memang nak keluar, tapi aku la yang kena drive? So jatuh malas jugak! Lastly, dinner kami order Grabfood je. Receptionist ada sampai jam 9 malam je. Let say korang lewat nak check in, security ada je kat depan rumah depan tu. Mujur jugak rumah kami dekat dengan recept, takdelah terasa jauh sangat dengan penginap yang lain. 



Comments

Popular Posts