The Haven All Suite Resort, Ipoh

Sharkie and AB confused between The Haven dan Banjaran Hotsprings Retreat, Ipoh. Pretty sure Banjaran lagi mahal dari The Haven yeee kengkawan! Hahahah! So, sila KIV plan nak makan dalam 'gua' (Jeff's Cellar) tu. Kita make our time kat The Haven dulu sebab aku dah tak sabar nak berenang! Sharkie ajak aku ke receptionist untuk upgrade bilik. Malangnya, semua bilik menghadap batu kapur (lake view) dah full! So, nikmatilah apa yang ada. 








Sebelah kanan ada pantry with titbits 
Second room
Master bedroom




Welcoming drinks (herbs drink)

Urusan checked in smooth with RM300 deposit. Bilik kami ada 3 lagi bilik, 2 katil queen, dan 1 bilik katil single. Lupa nak snap gambar sebab perut aku dah mula tak sedap lepas minum air herba tadi. Melugai (muntah) oiiii! Tapi masih ada nafsu nak turun mandi kolam! Huhuhu! Gambar kat kolam aku tak snap pulak sebab tak bawak handphone. So far, wajib pakai baju renang. I mean, no tshirt, or tracksuit. If not, guard yang jaga kolam akan 'halau' korang keluar dari kolam sebab kena patuh arahan yang ditetapkan. Penginapan kami termasuk sarapan untuk 4 orang.












Makanan kami pagi ni, boleh tahan gak la... sebab aku pernah tengok kat instagram someone ni cakap nasi lemak kat sini wow! Tapi bila dicuba, biasa ja! Atau, taste aku yang high expectation? Adeeh! Turn off kejap, amik moi (bubur) je makan pagi ni. Itupun rasa payau, nasib ada telur itik je kat situ. Dah kenyang, kami morning walk kejap sekitar resort. Not bad! Jogging pun boleh.













Comments

Popular Posts