1819 Restaurant, Boat Quay Singapore

Kalau korang pernah ke Sydney, mesti akan rasa vibes Sydney tu kat Singapore especially area Merlion Park & MBS (Marina Bay Sands) tu sendiri. Ada banyak quay kat MBS ni. So, korang ensure nak ke Clarke Quay, Boat Quay, Robertson Quay atau quay yang aku pun tak sure mana lagi yang ada. Huhuhu! For me, area Boat quay ni, banyak bangunan pencakar langit. Bangunan bank-bank terkenal dunia. 

Jalan kaki dari Merlion Park ke Boat Quay
Kalau aku dengan geng travel yang terkinja-kinja boleh berjalan jauh, memang nak pegi ke bangunan lama polis, Old Hill Street Police Station! Aaahhhh! Aku nak repeat SG! Aku ajak bebudak tu jalan ke Old Hill St, jawapan dari mereka menghampakan. Cisss! So, mengikut majoriti, let's find kedai makan je guys! Kami target nak makan kat Sultan Palace Turkish Restaurant, tapi HF ternampak ada alkohol dihidangkan, so, she refused! Jumpa kedai sebelah Sultan Palace, 1819 Restaurant! Let's mamam!











Waiter yang melayan kami, orang Tampoi. Dari SG ke Tampoi, amik masa 2 jam jugak setiap hari dah 4 jam. Demi rezeki katanya. Pernah stayed kat SG, tapi tak boleh blah dengan kos sara hidup kat Sg ni. So, dia sanggup berulang je setiap hari. Keep it up dik! 











Walaupun makanan di atas sedap dan menyelerakan, aku tetap nak nasi. Dasar Melayu sungguh! walaupun rupaku celup-celup Melayu... Ah gitcheewww! =p NS dah bebel! Dah tau nak nasi, kenapa pilih nak makan sini? AKu buat muka toya mat amin! Dah dia yang tak larat nak jalan, aku pulak yg dimarahi! Dasar! Jadi, tidurlah diri ini dalam senyuman menanti esok yang bakal pulang ke negara asal! Nak makan nasi lauk masak lemak, sambal belacan dan nescafe panas kaw! Yeyyy!

Comments

Popular Posts