Sentosa Island & Islamic Restaurant Singapore

Wishing you a happy, healthy New Year! 

May the New Year bless you with health, wealth, and happiness. Ameen!

Di tahun baru ni, meh kita makan-makan sebelum ke airport. Last minute sebelum late lunch, kami ke Jurong dulu. Saja killing our times sebab takde plan ke mana. Memula aku plot Hard Rock Cafe USS tu. Ternyata meleset! Aku plot HR dekat dengan Orchard Road la pulak! Silap percaturan, kami naik MRT station di ION Mall ke Vivo City. Nanti dari situ, korang kena naik monorail pulak nak ke USS. Konon nak recall kenangan ke USS past 10 years ago. Lupa! Hari ni public holiday yang jatuh pada Ahad! Memang ramai la orang! Kebetulan lagi, monorail dari Vivo City Mall ke USS was for free! 




Takde masa nak ride skycab

Monorail ke Sentosa





Kami lepak di Starbucks, kononnya nak beli t-shirt Hard Rock! Tapi, HR Shop dah tutup! Hanya tinggal HR Cafe & hotel je. Adeh! Mana nak pergi ni? Orang semakin ramai. So, kami jalan-jalan terus naik monorail ke Vivo City Mall. Sengaja cari sign 'bus' jelajah mana-mana pulak sampai la ke station bas! Punyalah tegar tatau nak ke mana?







Dah sampai ke station bas mana-manantah ni, driver tanya kami, ke mana arah tujuan kami? On the spot aku cakap nak ke Bugis Street! Pastu dia suruh aku cari lane 851. So, here we were! Tap lagi kredit kad HSBC aku... and still for free! (after 5 days aku menaip ni masih takde caj apa-apa). Keistimewaan jenis bank kah? Perut dah lapar. Dari Bugis street kami berjalan ke North Bridge Road. Landmark, Raffles Hospital. Dah boleh blend into local berjalan kaki secara santai dengan beg baju disandang. Ehek! Traveller sangat! 

Teringat driver Grab suggested kami try beriyani kat Islamic Restaurant dekat dengan Zam-Zam Restaurant. So, here we went!















Restoran ni dah lama bertapak di Singapura. Harapnya makanan yang bakal disaji memenuhi tekak yang nak makan makanan lokal. Ku sangkakan mihun Singapore warna putih? Tidak di sini guys! Cuak kejap. Tapi, beriyani tu menepati tekak. Boleh la kan?


Nasi beriyani kambing






Comments

Popular Posts