Hjh Maimunah Restaurant, Jalan Pisang, Singapore

Jalan Pisang dari Boss Hotel takde la jauh mana... Dalam 350m camtu ja. Pagi Isnin yang dingin ini, perut memang lapar nak nasi atau makanan nusantara lainnya. Ekhem! Muka urban tapi perut Melayu hokeh? =p Jalan kaki untuk bakar kalori and gain back the metabolism, sempat singgah melayan NS snappy around Vintage Camera Museum dalam perjalanan kami ke Hjh Maimunah.








Oleh sebab ini hari terakhir kami di Singapura, let's makan puas-puas ye? (Takdelah puas sangat) Lepas makan ni, kami lepak kat bilik je sampai la check out jam 11.30 pagi. Apa yang aku nak share ialah, kalau korang nak ke Jewel (famous with HSBC Rain Vortex), macam kami naik AirAsia akan turun di Terminal 4. Jewel di Terminal 1. So korang boleh cari shuttle bas ke T1 @ T2 kat bawah T4 tu. Shuttle is for free!


Yang di bawah ni pulak budget yang kami dah guna sepanjang di Sg. Kami bagi $170/person kat HF untuk manage dana kami. So, duit makan, transportation, dia yang bayarkan. Total up, roughly budget untuk sorang $142. Tak termasuk duit masuk Museum dan Gardens by the bay. Tak sesia bawak lecturer jalan-jalan kali ni. Every penny counts! Cayalah! Roaming Celcom untuk seminggu RM58! Memang kena selalu ada internet sebab nak order Grab kang mudah. Belum lagi kalau nak tengok jalan, and jadual MRT dan bas.

Comments

Popular Posts