The Gulai House, The Datai Langkawi

Hari ni, kami ada surprised birthday untuk Sharkie. Dia pun ikut je panduan aku suh pakai 3 suites sebab dia ingatkan, KA pun pakai jangok-jangok juge. Tapi beliau ingkar! Cis! Dia sangka aku memain! Hahahah! SF dah sedia nak pakai baju shimmering yang dia beli kat TikTok. Dasar budak ni! Huh! Permulaannya aku nak bawak derang makan di Kayuputi, St Regis, tapi harga sangat tak masuk akal untuk orang tak kaya macam aku. Jadinya, bawak yang mana agak mampu je sudah! Semiggu sebelum bertolak, aku canceled Kayuputi, lepas dapat feedback email dari The Gulai House untuk 5 orang. Tapi kawan Sharkie tak dapat join kami last minute few hours sebelum flew to Langkawi.







Kalau kita pilih ikan kat kaunter, boleh pilih menu apa untuk dimasak. If by menu sedia ada, just dapat ikan by fillet je. Tak ori la camtu. So, in advance birthday boy pilih red snapper untuk dimasak gulai! Yukkkk! Proceed! 













So far, makanan semua sedap-sedap belaka. Kek yang tak habis, kami shared with all tables yang ada sebab waktu crew surprised him with the birthday song, lepas tu semua pakat bersorak dan bertepuk tangan! Cayalah orang putih! Bab camni, memang sangat sporting! Huhuhu! Kami pulak yang malu! Menginjak jam 8 malam, memang ramai la penginap The Datai ni keluar nak makan. Outside Guest pun boleh masuk, cuma kena reserve the table awal-awal sebab The Datai ni private beach and property. 

Comments

Popular Posts