Da Nang, Vietnam: Ancient Town of Hoi An

Hội An – a UNESCO world cultural heritage site since 1999! 

Alhamdulillah, atas rezeki plan tiba-tiba kami dah sampai Da Nang! Aku okay ja kalau kengkawan nak ajak repeat Hoi An dalam masa terdekat! Sampai macam tu sekali kesanggupan aku datang semula ke Bandar Hoi An ni! Ada unfinished business kat sini! Sebab Hoi An ni unik!

Sepetang di Hoi An







Santai petang






Naik boat ni VND200k/boat, lantern free








VND150k/boat







Apa yang menarik di sekitar Hoi An selain souvenir yang beraneka? Korang boleh naik beca dan tempah baju ikut ukuran di badan sendiri. Kalau dia letak harga tu, korang boleh bargain. Sempat la aku beli baju siap. Nak tunggu siap tempah memang dah tak sempat sebab ambil masa sehari hingga 2 hari ikut design. Jahitan tangan kat sini memang cantik! Aku berkenan baju dari ulat sutera tu... tapi harga sampai ribu riban RM, memang diluar norma untuk aku beli. 

So sambung jalan kaki sampai kami jumpa port massage! VND600k untuk 2 orang! Apa lagi? Moh le kita tadah kaki! Aku nak tidur sebenarnya. Kikiki!

Comments

Popular Posts