Da Nang, Vietnam: Laluna Riverside Hotel & Spa, Hoi An

 

Trip kali ni, kami memilih untuk nomad! 1 malam di Ba Na Hills, 1 malam di Hoi An dan 1 malam lagi di Son Tra. Maka, isu hotel ni aku akan kupas satu persatu. Baru la korang boleh decide what is the best for your own trip kan? 

Aku dah deal dengan Loc (yang pick up kami dari Airport ke Mercure Resort Ba Na Hills). Tapi bukan under company dia la. Direct dia! Pendiam sebab tak pandai berbahasa Inggeris. Dia nak sembang pun guna google translate. Harga dari Mercure Ba Na Hills ke Hoi An, kemudian kami letak beg kejap sebab belum masuk waktu check in, kami nak main rowing boat pulak. Dia caj VND650k 2 ways termasuk drop off kejap kat Laluna Riverside Hotel & Spa, kemudian ke Coconut Village then hantar kami balik ke hotel. Ikutkan itinerary aku tu, kami ambil Grab. Tapi dah alang-alang ada transport, kami dealed siap-siap jela.


























Oleh sebab makanan di hotel tak halal, so pandai la cari makanan yang boleh macam buah dan roti sapu jem. Kalau rasa confident, boleh je ambil kek atau biskut yang disediakan kat sini. Tapi still not 100% guarantee halal. Huhuhu! Ke sudahnya, kami makan travel pack yang kami bawak dari Malaysia. 

Dari hotel ke Old Town Hoi An, walking distance dalam 700m. During 4pm, kereta tak boleh masuk ke certain area sebab ada night market. So, plan your journey kalau dari airport or somewhere else nak ke Hoi An. 

Nak siap-siap ke night market ni. Stay tune!

Comments

Popular Posts