Sham Hammer Ikan Bakar Special, Bayan Lepas

Kami tengok rate kedai ni 3.4 stars. Tapi waktu balik dari Balik Pulau siang tadi, lalu kawasan ni macam menarik. On the spot mintak family aku bersiap nak dinner kat Sham Hammer Ikan Bakar Special! Apa yang special? Tak sure. Mostly complaint pasal kualiti makanan dan lambat dihidang! Kalau pergi malam minggu mesti lambat kan? Normal. tapi jangan terlalu lambat! Sebab manusia yang sedang lapar ni, faham-faham jela tahap kesabaran auto tukar jadi Hulk! Huhuhuhu!



Aku ingatkan ikan bara tu ikan special, rupanya ikan merah! Cait!



Ikan bara yang telah dibakar
Sotong goreng tepung yang umph!


Ikan bawal masak 3 rasa

Masak hitam ni aku tak sure, tapi memang sedap


Tomyam pok tek

Aku tak suka cara masakan ni, tapi sebab ada dalam pakej menu yang kami pilih, belasah jela


Bagi aku, ada masakan yang so-so dan sedap! Ikut tekak memasing. Untuk 10 orang, RM490 untuk hidangan di atas termasuk 2 jag air buah-buahan, tembikai dan epal! Semua habis! Tomyam poktek je terpaksa bungkus sebab perut dah kenyang! Ada hati adik aku ajak singgah food truck pulak? Ate giler ke kome? 

Selain Sham Hammer, ada Laluna Restaurant dan Gelas Besaq by the sea kalau tak silap. Nak cari parking waktu malam, sangatlah terhad! Imagine during weekend? Phewww! Adik aku cakap, sebab sekarang tular port orang jogging exercise memalam. 

Semoga bermanfaat waktu korang ke Penang!
Haria Penang haria!

Comments

Popular Posts