Da Nang, Vietnam: Sightseeing Da Nang

Hari ketiga kami di bumi Da Nang. Personally, aku rasa 4D3N tak cukup kat sini sebab ada banyak tempat yang kami belum terokai. But the least, ini adalah plan tiba-tiba aku nak pergi. Dah bincang dengan Loc, Untuk jalan-jalan hari ni, pick up kami jam 10 pagi di hotel Hoi An, bawak ke Non Nuoc Stone Village, makan di area My Khe Beach and terus ke Son Tra Peninsular pulak. Kos VND1.2 million untuk kami berempat. Ngam! Proceed! 

1. Non Nuoc Stone Village

Terserah anda nak beli jade atau batu marble biasa. Kami setakat jalan-jalan je dalam kedai ni sebab harga untuk cincin jed pun dalam RM400. Nasib la takde size untuk jari aku! Selamat Dong guwe! Huhuhu! 

2. Ngu Hanh Son (Am Phu Cave, Non Nuoc Pagoda)
Beratur beli tiket dulu. Kalau nak naik guna lif, kena queue belah kanan dari gua masuk ni





Dalam gua ni ukiran yang menunjukkan seksa di alam selepas kematian tentang apa yang kita buat di dunia. Yaumul Jaza (hari pembalasan) yang orang Islam percaya akan ada kelak. Okay, insaf masuk sini. 

3. My Khe Beach



Oleh sebab hangat kat sini cecah 40 degrees Celsius, aku tak perlukan perasaan beria nak lepak lama kat My Khe Beach. Perut dah lapar, kami ke Halal Food Kampung Melayu.

4. Linh Ung Pagoda







5. Monkey Island



Comments

Popular Posts