Da Nang, Vietnam: Mercure Danang French Village Bana Hills

  
Happy born day, MF!

Jam 9 pagi kami bertolak dari KLIA2 ke Da Nang (DAD International Airport) di Vietnam. Perasaan kali ni teruja dan sedikit kaget sebab cuaca kadang tak menentu. Aku dah check accuweather, kejap panas kemudian hujan lebat diikuti dengan kilat. Alhamdulillah, telahan aku meleset! Let's enjoy the trip! Xin chao, Da Nang!

Kami arranged airport transfer dari Danang International Airport ke Mercure Ba Na Hills. RM104.50 untuk Mitsubishi Xpander, 1 luggage & 3 bags. Loc dah tunggu kami di Terminal 2 (korang kena tau terminal 1 @ 2 korang akan landing). Urusan di imegresen Danang, lancar walaupun ada flights lain yang baru landing same time with us. 

Kami stay di Mercure Danang French Village 1 malam. Include 2 tiket percuma 2 ways dan kami kena tambah VND650k/dewasa dan VND550k/kanak-kanak for 2 ways ticket. Aku assumed airport transfer terus bawak naik ke resort je. Rupanya, kena jugak naik gondola ke French Village. 



Ada bell boy yang akan bawak beg sampai masuk ke dalam cable car






Dari station gondola French Village tadi ada bell boy yang tolong bawakan beg kami turun untuk urusan check in. Even kita pilih Mercure Danang French Village, tapi nama hotel dan tema berlainan untuk setiap bilik yang kita pilih tu tau? Macam bilik kami, Hotel De Bordeaux.






Ada bidet! Alhamdulillah!



Penting jugak ni! Ada iron & iron board! 
View dari dalam bilik kami
Makanan segera yang lazat! Travel approved!
Kami rehat kejap, mandi, jamak then siap-siap nak turun main di Fantasy Park! Wajib main kat alpine coaster yang berharga VND70k/person (height over than 140cm). Ada 3 alpine coaster, kami hanya sempat main 2 alpine coaster je. 





Tak dibenarkan main handphone sewaktu meluncur
























Prayer room kat dalam Arapang Restaurant
Kolam renang untuk penginap hotel


Kabus tebal mengelilingi kami
Bersambung di chapter two. Banyak sangat gambar kat sini! Huhuhu! Stay tune!

Comments

Popular Posts