Bali: Oka Agriculture (Ladang Kopi) & Tegenungan Waterfall

Lepas santai teruk kat Kintamani tadi, kami terus ke Oka Agriculture pulak, di mana kopi luwak diproses. Iye ke ayat ni? Hahahah! Aku tak fokus waktu promoter entertained us waktu sampai tu sebab aku sibuk ambil gambar luwak si musang berbulu dalam sangkar dan di luar sangkar tu. Apa yang terpahat di kepala otak, kulit buah manggis dijadikan teh untuk mencegah kanser! Teh tu kami beli 5 pek! Huh! Ada riak-riak ujub di situ! =p

Kami kat ladang kopi, tapi beli teh? Yesss! Korang tak salah baca sebab kami bukan penggemar kopi seperti AA. Aku merasa kopi luwak, sekejap je nikmat tu, selain dari tu, lidah berasa pahit ja.











Biji kopi yang disangai

Luwak (musang) yang tak berbulu ayam =p












Try the tea & coffee

Cara buat kopi luwak


Tanda kopi or tea yang kita rasa sedap and nak beli

Let's go shop baby!




Sementara tunggu MF dan AA shopping kat sini, aku pulun makan manggis kat pondok jap! Hahahah! Kena fully utilize sebab kami spent banyak kat situ. =p Teh roselle & teh manggis antara yang kami beli bawa balik ke Malaysia. 

Seterusnya kami ke Tegenungan Waterfall. Aku recommend kalau nak beli souvenir, kat sini je sebab lebih murah dari kat tempat lain yang kami kunjungi di Bali. Harga pun boleh tawar. 












Comments

Popular Posts