Bali: Watersport & Lunch di Warong Kampung Pedas, Nusa Dua

Kami skip Barong Dance sebab aku dah pergi dulu. Yang lelain belum pergi, lantak p! Hahahahah! Yang pastinya, kami buat keputusan yang tepat sebab kat Bayu Suta Aquamarlin Dive & Waterspot ni belum ramai orang! Tenang je kami sampai tadi! Dia ajak helmet diving (sea walker), tapi aku dah tried kat Boracay so malas nak cuba dah selain harga yang mahal. Phewww!





Pakej ni je kami mampu

Hangat ni nak main fly board








Kami dah sampai Turtle Island, dan setiap rombongan yang sampai akan ditemani dengan sorang penyambut tamu. Terserah korang nak bagi tips ke tak lepas tu. Dia akan tunggu kita sampai keluar dari pulau. Kami nak simpan cash, so kami hulur RM20 kat penyambut dan boatman kami.




Yang baru seminggu menetas










Turtle feeding, bagi makan rumpai laut je

1 of the turtle yang berusia 80 tahun

Breed kat kolam ni
Penyambut kami suruh kami pegang iguana
Burung kakak tua dari Papua

Fish spa, 20 minit RP50k kalau tak silap aku

A moment to remember
Rombongan dari Indonesia dah siap berangkat pulang ke tanah besar. Kami masih melayan view dengan nikmat air kelapa! Phewww! Lepak luuuu... tak rushing pun! Lepas ni, kami terus makan di Warong Kampung Pedas. 






Ayam betutu



Makanan lazat, restoran pun ada menyediakan ruang solat (musolla) cuma unisex. Kena take turn dengan muslimat. Masakan pulak take long time kalau pengunjung ramai. Kami cancel ikan sebab ambil masa lama nak siap. Lain kali la cuba kalau ada rezeki!

Harap content ni membantu korang nak plan ke Nusa Dua! 
Selamat berlibur!

Comments

Popular Posts