Freedom Beach, Phuket

Hari ni, renyai hujan mengiringi kami ke Freedom Beach. Aku ingatkan naik tangga light je.. Sekali.... Perghhh! Kena hike naik turun bukit nokkkk! Adeeh! Berbekalkan keazaman yang tinggi dan demi practice the fearless budak SH & SF, maka berbondonglah kami beriltizam nak menuruni bukit demi OOTD di tepian pantai! Tak sangka pulak, di pertengahan jalan dalam hutan, hujan membasahi kami! Lenjun! Parking adalah percuma!






Muka bersemangat sebelum toya! =p












Akhirnyaaaa...



Okay, kali ni tak rilex! Hujan dah start lebat ni! Mujur ada tempat berteduh. Kami berhimpit dalam satu khemah ni.. Omputeh takpelaaah! depa just berbikini dan berseluar pendek je! Kami ni? Aigooooo~ Macam nak pegi konsert ke kenduri gayanya ni! Sewa tikar, 100B dikenakan. Aku tak pasti tikar tu sewa atau beli. Yang pasti, kami biar je lepas kami hampar kat pasir tadi. Kalau bukan musim hujan, Freedom Beach ni memang cun! Korang boleh google sebelum ke sini. 

Naik turun bukit tadi dalam 500 meter. Dengan hujan lagi, tanah basah dan licin, kena hati-hati. Belum masuk anjing yang tetiba nak beramah mesra ngan kami pulak dah! Babab kang! Kami tak rajin nak menyamak dik oiii! Syuhhh-syuhhhhh! 

Dah alang-alang basah, biar la lenjun terus! Malas dah nak jaga baju! Hahahah! Ikutkan aku, memang nak tukar je pakai tracksuit, tapi apalah daya... Beg dalam bonet kete! Kena mendaki balik ke atas. Tercungap jugak nak menjaga budak berdua tu.. Jadi apa-apa kang, atas tanggungjawab aku. Paklang sepuk aku kang! 


Comments

Popular Posts