Hilltop Starbucks by Sinae Phuket

 

Hari ni, kami ke Sinae untuk naik ke HillTop Starbucks Sinae Phuket. Nak naik, kena queue dan beli tiket ye? Bukan semberono boleh naik turun Starbucks ni secara membuta tuli! Firstly, korang kena jalan ke kaunter tiket untuk naik pick up. Actually, Starbucks ni under Sinae Resort. Of course resort mewah di sekitar Siray ni. 




Bayaran 300Baht/person dikenakan. Nanti derang akan bagi cash coupon untuk pembelian makanan or minuman di atas sana. Kalau ada kurang, kira burn. Kalau lebih dari 300B, kena tambah duit sendiri. Begitulah kisahnya. Kami datang jam 9.15pagi, no giliran kami, yang ke 8. Kalau korang lewat dari ni, mesti lagi panjang queue nak naik! Pheww! 




Tempat santai untuk penginap resort sahaja














Kalau tanya aku, berbaloi ke tak nak datang ke sini? Aku hanya boleh jawab, sekadar nak amik moment dan rekod dah sampai, okay la... Sebab tempat ni jauh dari Patong or Kamala Beach. Tak berbaloi nak queue, then naik pulak ke atas. Nak makan pun, hanya ada dessert dan minuman sahaja. Lasagna ke, sandwiches ke, memang tak available. 

Perut memasing dah lapar, so kami just took a time within an hour je kat atas. Turun bawah pun, ada pick up or buggy yang sedia menanti. Jalan turun naik memang tak rilex! Sakit bontot & pinggang tu pasti! 

Comments

Popular Posts