Hanoi day 4: Batavia Halal Indonesian Restaurant & Cafe

Bukan mudah untuk mencari makanan halal di Vietnam. Tapi di Hanoi, dimudahkan urusan kami bertiga. Ada banyak jugak kedai makanan halal, cuma a bit pricey. Ada geng acik lepas pencen datang sini siap bawak bekal makanan dari Malaysia. Kami belum serajin itu. Heheheh! Betul la kata diaorang, sayur mayur kat Hanoi ni segar bugar especially kat Sapa. 

Lepas lepak minum di Hanoi Train Street Cafe, kami naik Grab ke Batavia Halal Indonesian Restaurant & Cafe. Malam terakhir di bumi Vietnam ni, kita sudahi dengan makanan sedap ye? Alhamdulillah, makanan nusantara memang awesome!







Complimentary





Manager kat sini pun peramah. Aku tak sure manager or owner kedai makan ni. Tegur kami dari mana sekian-sekian. Yelah, rupa kami pun serumpun Asia Tenggara kan? Heheheh! Kenyang makan, kami naik Gojek ke hotel. Memasing dah penat dan kesejukan. Esok nak fly back to Malaysia, barang belum kemas. Rupanya depan hotel kami ada pasar malam! Panjang gak! Tak jadi berkemas lagi nampak gayanya! Cis! Kami berpecah! Aku ke spa nak urut kaki. Tua-tua ni, kena buat cara menua la... Tapi masih ligat nak berjalan ke sana ke mari. Uhuk! 750k Dong untuk 90 minit foot massage. Lepas massage, aku balik ke bilik. Budak berdua tu dok bermalasan. Aku jela terpaling lewat balik ni! Heheheh! 

Semoga, coretan aku bermanfaat untuk korang yang plan nak ke Hanoi-Sapa. 

~Selamat bercuti!~


Comments

Popular Posts