Sapa, Vietnam: day 2 (Cat Cat Village)

Jam 10.30 pagi, kami naik teksi ke Cat Cat Village dari hotel. Kena charge 100k dong untuk kami berempat. Kali ni, ada geng baru sebab kami dah deal waktu kat Hanoi nak ke Cat Cat Village sama-sama. Dia pulak memang solo travel dari Hanoi sampai ke Ho Chi Minh nanti.

Kalau korang taknak susah, boleh deal siap-siap dengan teksi atau buggy nak ambil korang jam sekian-sekian. Sebab laluan ni tak boleh berpatah balik. Kami selamba ja patah balik sebab NN dan HF tak nak mendaki lagi! Baju etnik Hmong ada disewa kat sekitar ni. Aku tak sure berapa harganya. Aku just beli plastik kasut ja sebab risau kasut kotor. Lebur 20k Dong. 





Bismillah!


















Abang motor (Gojek) ready menanti penumpang. Harga boleh nego. Kami amik 2 motor naik bertiga! Kena caj 100k Dong/bike. Aku naik dengan HF. NN dengan Mas. So kena caj 200k Dong after kaw-kaw nego. Dia tengok muka memasing dah sememeh naik turun tangga ni.. Kat negara luar, tak malu sangat naik motor macam sarkis ni! =p Kalau kat negara sendiri, memang aku tekup tudung la camtu. Kikiki!


Saujana mata memandang

We are lucky sebab cuaca mengizinkan dan tak berkabus macam semalam. Rata-rata kaum Hmong ni cantik. Boleh tengok hidung diaorang yang mancung. Terkesima kejap! Waterfall kat sini pun lawa! Aku jela tukang amik gambar bebudak ni! 















Comments

Popular Posts