Sapa, Vietnam: Sapa Viettrekking Restaurant

Waktu di Moana Sapa, kami kat pintu masuk masih terkebil-kebil. Sebelum tu, dari Sapa Plaza tu kami naik teksi dengan harga 30k Dong camtu... Sorry la, aku lupa sebab HF yang pegang kira-kira pastu tak bentang! Done salahkan orang lain! Huhuhu! Kami terserempak dengan gegadis dari Malaysia yang baru je settled their mood kat Moana. Tak berbaloi kata deme! Sebab berkabus! Selamat sorang 80k Dong untuk entrance fee! Huhuhu! Kami berpakat naik buggy ke Sapa VietTrekking. Inipun sebab ikut diaorang nak pergi cafe hunting. Kalau ikut kami bertiga, nak balik hotel sambung tido je! Heheheh! Dari Moana Sapa ke ViewTrekking Cafe, 100k Dong untuk kami berenam. 

Buggy yang sedia menanti penumpang. Dikira per person




Trek keretapi ke Fansipan




A traditional heater













Sementara tunggu NN dan HF settled order minuman dan bawak naik ke atas, sempat la aku melilau ambil gambar sekitar restoran ni. By the way, tempat ni pun ada hotel. Cuma, nak musim cantik, mesti la time musim bunga atau padi sedang menghijau! Kena repeat ni! Adeeeh!


Settled minum, kami cari restoran halal yang ada kat sekitar sini. Thanks to influencer dari Indonesia yang shared your reel makan halal kat sekitar Sapa! =) 

Comments

Popular Posts