Sapa, Vietnam: Restoran Halal

Hi guys! Kali ni, aku nak share kat korang kedai makanan halal yang boleh korang kunjungi bila ke Sapa, Vietnam. For me, makanan di Vietnam boleh tahan jugak. Kurang berlemak dan pedas. Penduduk Vietnam pun selalunya santai pagi-pagi makan tepi jalan. Kalau perut jenis tak tahan macam aku, jangan dicuba ye? Buruk padahnya! 

1. Sapa Halal Restaurant






Katanya, ada cawangan pertama dan kedua. Yang kam datang ni, Sapa Halal Restaurant cawangan kedua. Dekat je dengan Sun Plaza. Iye-iye je aku cakap dekat! Hahahaha! Within a kilometer jugak la.. tapi tak sampai 1000meter. Exercise la sejuk-sejuk ni! Nak bakar kalori, nak gain back stamina sebelum ngap!





2. Hajah Hawa Restaurant





Antara favorite kedai makan kami di Sapa. Dah 3 kali kami datang sini termasuk yang aku naik Gojek bayar 50k dong untuk tapau makan dalam sleeper train. Huhuhu! Harga mesti la a bit pricey. Aku belum cukup rajin nak jinjing makanan dari Malaysia nak masak! Zaman travel kental dah berlalu! Huhuhu! 

Pekerja sini pun pandai cakap Melayu. So, jadi lebih yakin nak order makanan. Perut dah lapar, kedai makan yang sama pun on saja!











Ada delivery ke hotel

Comments

Popular Posts