The Kasturi Resort, Cherating

Salam Muharam 1446 guys! A year wiser!

Semoga dipermudah segala urusan kalian di dunia dan akhirat. Make this short, dari Geo Hotel & Resort Genting Highlands, kami singgah makan di Jaman Tory Recipe Kuantan dahulu. Then, baru ke The Kasturi Resort Cherating dalam 45 minit dari Bandar Kuantan. Dah kenyang, baru ke Cherating. Tapi tu laa.. silap percaturan! Hujan mencurah ke bumi. Sebasah hati ini nak menikmati indahnya sunrise esok hari terbantut! Uhuk! Batuk-batuk kecil.

Jalan masuk ke The Kasturi Resort

Ada permainan catur, carom, dam kat sini
Buggy sent us to main building before check in sebab kami sampai awal
Sempat la kami main congkak dulu to kill a time

Termenung jap sebab tau dah esok mesti hujan!
Dah bosan jalan-jalan depan pantai, ambil spot awesome dari arah main building, kami dahaga. Minum jap kat Cafe. Just not to worry, bil nanti during check out. Deposit pun tak perlu.

Main pool
During kat gate nak masuk ke resort tadi, security guard dah tanya nama penginap. So aku sebut anakmail terus dia lepas. Oleh sebab tak boleh check in lagi, korang terus masuk ke parking belah kiri. Building check in sebelah kanan. Jam 2.55 petang, kami jalan kaki ke check in building konon nak melihat panorama semulajadi hutan.

Reception building
Urusan checked in smooth je. Petang ni di pantai Cherating akan ada acara perlepasan anak penyu ke laut. Kalau nak join, RM45/dewasa dan RM30/kids (kalau tak silap aku). Kami dah tengok breeder penyu kat Bali dulu, so malas la. Nak fully utilize our stay je. Jam 3-5pm ada hi tea which is included in our stay.
Menapak angkut luggage naik tangga
Level 2
Hall
Bilik air kat luar

Our large room

Penthouse hanya ada 2 kat sini. Ngam atas main building je

Chargeable
Complimentary

Rehat kejap, kami turun hi tea kat main building. Untuk penginap Villa yang lain, terpaksa call buggy untuk pick up atau jalan kaki ke main building. Beza kami dengan villa, they have their own private pool! Huhuhu!

Keropok lekor
Cucur udang yang sedap
Bubur pulut hitam yang sihat sebab tak manis langsung

Jam 4.30pm appointment manicure dan foot scrub

Manicure aku saja RM90 foot scrub, RM160 sebab ada pakej apantah aku tak ingat. Bayaran dibuat during check out esok. Settled urusan aku memanjakan jemari aku ni, kami siap turun ke bawah sebab nak mandi kolam. Nak mandi pantai, macam horror je sebab di balik batu. Tak berani la! Ombak sedang kuat memukul batu.

Reception building

Dinner malam ni, kami just order ke bilik. Malas nak keluar sebab jalan ke Cherating pun macam suram je siang tadi. Bila dah malam, macam tak menarik nak explore. Sebenarnya lebih kepada malas nak turun meredah hutan di kala malam ke parking time renyai camni.

Dinner kami sedap! Alhamdulillah. Harapnya makanan esok pagi pun sedap jugak. Kami habiskan masa main games dengan tonton Netflix jela. Line CelcomDigi kurang memberangsangkan! Nasib ada wifi bilik. Still boleh watching movie all out sampai terlena. By the way dekat jam 10 malam aku dah mengantuk teruk! Maybe sebab perjalanan atau sebab susasana resort ni. Suram je memalam! Phewww!

Sunrise yang kiut! Tak nampak apapun

Aku order roti canai telur bawang

Nasi dagang ikan tongkol

So far sarapan kami sedap belaka. Nescafe pun aku order je dari cafe. Free je! Sedap pulak tu! Kalau nak stay aku tak nak dah.. tapi kalau nak makan, surely aku nak! Hahahah! Done for our stayed this time! Semoga bermanfaat buat korang yang bakal, akan atau wishlist nak datang ke The Kasturi Resort!