D' Lala Seafood Kampung Baru & Hornbill Restaurant & Cafe

Chak?
Korang dah lapar kan? So, moh kita tengok menu apa yang best kat 2 restoran yang aku dah try ni!

Memalam lepas Maghrib, aku mintak AB amik kitaorang kat Royale Chulan KL. Dia pun rajin melayan, so kami gunakan khidmat dia jela kan? Heheheh! Jangan maraaa aarrr AB! =p

Dia bawak kami makan kat D'Lala Seafood, Jalan Raja Abdullah Chow Kit! To be exact dekat je dengan Kampung Baharu! Aku pun pelik kenapa malam minggu kat sini tak ramai! Kami awal 10 minit je sebelum lebih ramai rakyat keluar nak dinner malam minggu! Kami tak perlu cari meja, tak perlu tunggu lama. Lewat sket, parking full kat Jalan Raja Abdullah ni!

Tidak mengecewakan 






Sebelum ditabur coklat
Tempting

Gang for 4


Makan belah dalam




Aku hadap sorang

Kari udang

Kengsum isi ikan
Sup ayam

Overall, sesuai dengan citarasa tekak dan aku dah highlight kat AB, kengsum lazat aku akan bawak dia makan kelak! Tunggguuuuu! Total menu di atas, RM114. Lepas kenyang, kami nak balik hotel, while AB ada tugasan lain dia nak settle. Thank you ehh?

Esoknya, kami lunch di Hornbill Restaurant & Cafe bersebelahan KL Bird Park. AB jugak yang bawak kami jalan-jalan KL! Kihkihkih! Tak sesia ada kawan keje area sini eh? Lucky us, 2 kali pusing dah dapat parking sebab lain macam hari Ahad kali ni, ramai pengunjung nak masuk Taman Burung! Ohh...kebanyakan orang dah gaji kot? 
Credit to: https://www.foodilifecious.com/


Kami makan kat luar
Hornbill di kejauhan




Bird Park 
Menu
Menu
Beverage
Menu
Gang for 4
The captured
Spaghetti
Chicken Chop by Chef Kamarul
The chop
Nasi Goreng
Comfy even nampak sempit

Kari ayam ni waitress offered aku kalau nak try. Memula aku nak try portion biasa tu, tapi dia cakap okay je kalau nak try, dia boleh kasi sket makan dengan nasi goreng! Pucuk dicita ulam mendatang la kan? Heheheh! 

Kami berjaya habiskan makanan kat sini, maknanya tak mengecewakan la. Even perut aku memang lapar! Heheheh! Oleh sebab restoran ni ada di dalam sangkar, then ada beberapa jenis burung yang akan hinggap kat tepi bumbung atau sebelah meja makan korang. Worries not, Enggang yang datang kali ni, hinggap jauh je. Then, the crew bagi burung tu makan dari jauh je. 

Korang boleh cuba nanti, okay? Area sini dekat dengan Planeterium, Muzuim PDRM, Bukit Aman (of course), Tugu Negara and many more! Surely tak boring! Heheheh!

Comments

Popular Posts