Raja Salai Nismilan, Nilai & Restoran Ramen Village IOI Putrajaya

Chaaak?
Lama dah tak makan ngan korang... So, straight to the point je nak sembang bab 2 restoran yang aku compile menjadi 1 episod je kat sini. Malas nak letak asing.
Hahahahah!

9hb, aku met up AB kat IOI Putrajaya. Niat di hati lepas balik keje nak makan kat Ichiban Ramen, tapi dia pulak macam nak try makanan Korea. Sekali K-Fry still ramai orang. Malas nak beratur panjang sebab waktu Maghrib kang tak sure sempat ke tak nak balik pulak solat apa semua. Then, turun ke Kyochon pulak. Tapi, situ ayam goreng je? Aku nak makan ramen! So, kitaorang decided makan kat Ramen Village.

Haa... semua ramen seantero dunia fana ada kat situ! Tapi, tu la.. aku lapar, tak sempat nak snap menu. Korang google sendiri pun okeh! Effort beb! Effort! =p
Sekarang ada promosi, amik mana-mana ramen kang ada kimchi, jasmine tea and kacang for free! Aku ingat-ingat camtu la. Oleh sebab makan malam ni ditaja, of course la nak amik yang bukan promosi! Nak jugak amik yang ala carte! Kita kena ketuk AB all out! Hahahah!

Dinner for two

10 minit kemudian, makanan sesatu sampai. Of course ramen dulu kan? Aku tried Thai ramen perisa tomyam tu. Macam makan megi je pun... Bezanya noodle tu nipis and tak sangat menepati jiwa raga aku yang nak kelaianan ni. Hahah! Ala-ala Baek Jong pulak kan?






Gyoza sedap 
Isi ayam dan sayur

Mengumpat membawang lebih kurang, then balik! Takde masa nak berlama-lama sebab aku pun penat nak layan kerenah kat jalan satgi. 

Dah bosan layan makanan kat mall? Jom kita layan masakan podaih pulo. Masakan Nismilan ni jang! 
Kedai makan ni, kebetulan je ternampak sebab letak kat google map nak makan kat Restoran nasi Arab, then nampak kedai ni pulak.
Ayuh kita ke Raja Salai Nismilan, Nilai!



Soto tiada hari ini


Keli salai
Kari ikan kembung

Menu aku simple and easy. Pedaih baq ang! Memang tak silap la aku order sejag sirap limau! Syahdu je sambil bersulam air lepas makan sambal belacan padu ngan sambal petai bilis! Aku tak sempat nak snap beraneka masakan sebab kat kuali, semua tinggal serdak je! 

Aku dengar brother kedai ni sembang, jam 10 pagi dah mula ramai orang. Pukul 2.30 petang ni, dah kali ketiga masak baru itupun kena tunggu masak lagi setengah jam. No wonder la habis! Kena repeat datang awal kalau nak rasa itik salai, ayam kampung salai, masak lemak yang memacam tu.

~Selamat menjamu selera~

Comments

Popular Posts