Pantai Teluk Cempedak

Ada apa di Pantai Teluk Cempedak? As known as PTC?
Haaa... selama hidup ni, setiap kali nak datang PTC mesti patah balik! Sebab aku malas nak cari parking! Especially hari minggu! Kali ni jela aku berpeluang jalan-jalan sorang sambil ditemani mentari pagi yang hangat!

Sebab kami menginap di Hyatt Regency, sebelah je dengan PTC, siap bergabung pantai lagi! Of course la kan? And aku dah review pasal Hyatt Regency yang awesome, then tiba masa aku nak share ngan korang pasal PTC ni. 

Sorry, waktu petang aku tak sempat nak meninjau sebab sibuk dengan Drama Korea. Maybe sebab dah bosan asyik merayap je petang-petang kat pantai Tanjung Jara tu. Mood nak jalan-jalan petang kat PTC terbantut sebab mendung 1 hal, pastu ramai orang bersesak kat tepi pantai, hal lain pulak. Then, aku pilih morning walk to PTC.


Waktu aku berjalan-jalan tepi pantai ni, ramai je orang dah bangun nak layan sunrise. Sunrise aku jam 7.15 pagi dah start hangat mencanak ni. I enjoy a morning walk alone because it clears my mind, enriches soul, bye bye stress and opens up my eyes to whole world. Of course sambil tu reaching around kedai makan mana yang buka and cuci mata! Hehehhe! 


Menyelusuri pantai di pagi hari, mood yang sangat berbeza! Seems like nyah stress away! Aku jalan sampai kat laluan batu batan tu. Awas dengan geng monyet! Aku memang tak berani dengan geng ni. Aduiii! Tak sampai hujung pun, then aku patah balik. 
Menara peninjau


Ramai orang nak hiking





Hello world?



Aku ikut geng Chinese ni ke hujung 








Aku hanya mampu melihat pengunjung makan mekdi dari tingkap kaca... sobss!






Aku bangun pagi je, capai handphone and access card bilik. Duit apa semua aku tak bawak. Memang sehelai sepinggang je. So, caner nak beli makanan? Pakai bulu ketiak? Oh nom..nom! Hanya berhuhu tengok orang makan. Then teringat kejadian bebudak gelandangan kat Cebu kutip makanan orang tak habis makan kat fast food shop. Haizzz!

A simple walking, brings me back to myself!
And I really appreciate what I have now.
Alhamdulillah!

Comments

Popular Posts