Tanjung Jara Resort, Dungun

Chaaak???? Wak gapo tu??? Lepah jale-jale KT, teruh kito g Dungung! Nak wat gapo? Kito check in deh! Penak dah ni! 
Dah! Tergeliat merapu kecek Ganung! Kang salah lain makna!

Okay, kami nak berliburan ke Tanjung Jara Resort Dungun pulak! Dari KT ke sini, dalam 50 minit ikut jalan lama. Sebelum sampai, sempat aku singgah beli buah honeydew lemak manis tu dulu.

Katanya sedap berlemak

Urusan check in di Tanjung Jara resort ni, obviously follow the luxury standard resort la kan? Kena check in kat guard dulu, bagitau nama, no plate kereta. Kat receptionist tu, kita kena bayar deposit RM1,000 selama kita menginap kat sini by credit or debit card. Sampai je kat lobi, kena amik suhu, tulis nama. Then pekerja situ akan ketuk gong menandakan ada guest baru masuk. Epiknyaaaaa!



Ikan-ikan bergembira
Skodeng jap

Jauh jugak menapak sempat la jumpa biawak melintas
Naik tangga pulak






Kitaorang rehat jap sebelum aku decided nak g massage! Dah 4 bulan tak manjakan badan. Lucky me, kat sini spa beroperasi, kolam dah boleh mandi! Yeeeyyy! Aku just cuba nasib walk in ke Spa, and slot aku jam 5.45 petang sebab depa nak sanitized katil dulu. Kali kedua massage, akan dapat diskaun 30%. Aku ngah berkira-kira nak repeat lagi ke tak? Ohh... 6% charges dah tak perlu bayar during PKPP ni.

Serambi


South China Sea






Yehaaaa!
I tried Traditional Massage
Spa
Sebelah kanan, gym

Tukang urut aku, Pinoy

Lepas tukar baju ke kain je, then urusan massage 50 minit aku berjalan lancar. Terasa badan best nak berlari-lari ke pekan Dungun lepas urut tu! Hahaha! Then aku sambung jalan-jalan kat sekitar pantai. Kebanyakan omputeh ngan geng memancing je kat hujung batu tu. Sunset tiada di sini ye? Ada sunrise je. Tapi, aku tak bernasib baik sebab hujan pepagi selama 3D2N kami menginap kat sini. So, aku gantikan kegembiraan aku snap pokok kelapa jela. Huhuhu!



Comments

Popular Posts