Mabiq 2, Jalan Tanjung Lumpur, Nasi Vanggey Teluk Sisik

Hai guys?
Korang dah lapar ke? Okay, malas nak taip pepanjang, then korang view jela gambar makan-makan ni, kot kena dengan tekak korang kan?

Memula, lepas check out Tanjung Jara Resort, Dungun, kami teruskan perjalanan kami ke Teluk Cempedak. Oleh sebab check in jam 3 petang, kami dah sampai TC jam 1.20 petang camtu. Bell boy suggested kami makan kat Taman Gelora Food Court atau Mabiq. Dia tak habaq pun Mabiq 1 ka 2! Rupanya, kami googled, terus ke Mabiq je, dah la jalan kecik! Ada Mabiq 2 rupanya... Hahaha! Niaya la perut lapar ni! MF nak makan masakan local, so kita try Mabiq 2 kat Jalan Tanjung Lumpur, Kuantan. 




Kena beratur panjang sebelum terkial-kial nak cari tempat makan




Aku tak sure kenapa bell boy tu recommend Mabiq, for me hanya boleh makan ayam kampung ni, ngap jela tanpa songeh! Yang lelain, ada daging salai, ikan keli salai, and of course masakan ruji masyarakat Pahang, ikan patin. Pais ikan patin kena tunggu lama. Letak je habis orang amik. Jadi, jangan tanya aku pasal kesedapan ikan patin ni caner. Aku nganga suap nasi dengan sup ayam and letak budu sket! Sejak makan kat singgang kg Baharu KL ni, asyik nak amik budu je cicah ulam! Kikikiki!

Hasil dari jualan di Mabiq 2 ni, depa akan salurkan dana ke sekolah tahfiz. Kalau tak silap aku la. Sebab aku dengar sipi-sipi je MF cerita. Padahal palotak aku dok teringat cerita Korea yang aku layan tu dah episod ke berapa eh? Haizzz! Kena ulang balik by episod! Cis!

Lepas kami check out dari Hyatt Regency Teluk Cempedak, kami p makan Nasi Vanggey Teluk Sisik pulak. Dah rasa malas nak gugel restoran awesome sekitar sini. Oh, by the way nasi vanggey ni tak mengecewakan sebab boleh buat aku kenyang dari 11 pagi sampai la dah selamat sampai rumah di Semenyih.  





Ayam ni sedap
Ni makanan aku
Simple but nice
Makanan MF
MF bayo

Dah, jom balik! Aku nak plan ke selatan pulak! Sambil layan Korea.
Hukhukhuk!

Comments

Popular Posts